Handelsbetingelser hos PoppiZoo ApS

Generelle oplysninger

PoppiZoo ApS
Erhvervsparken 13
4621 Gadstrup

CVR 42092258

Mailadresse: [email protected]

Telefonnummer: +45 88 44 23 21

Betaling

PoppiZoo ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay, Apple Pay, Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Fragt

PoppiZoo ApS tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 12 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.

Vi sender til hele Danmark.

Fragtpriser fra 35 kr. Fragten baseres på vægt. Der gives fragtfri levering til GLS pakkeshop ved 500 kr. på pakker op til 20 kg.

Levering til pakkeshops koster 35 kr. Ordrer som har en samlet vægt på over 19 kg. eller hvor ordren fylder en kasse større end 120 * 60 * 60 cm kan ikke leveres til en pakkeshop. Alternativt kan vælges en hjemlevering fra 50 kr. Hjemmelevering er IKKE omfattet af gratis levering.

Pakker over 20 kg. er med hjemmelevering og koster følgende:

50 kroner for hjemmelevering
Over 140 kg. sendes med fragtmand til 299 kr.
Vi leverer ikke til udlandet samt til Færøerne og Grønland.

Dine varer sendes med GLS eller Danske Fragtmænd.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-2 hverdage efter bestillingen.

Udsolgte varer leveres senest 7 dage efter bestilling.

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

DET ER VIGTIGT at gøre opmærksom på, hvor vi må stille din pakke, således vi undgår længere leveringstid!

Fri fragt er ikke berørt af akvarier, terrarier, eller akvarieborde - der vil blive pålagt 299,- i fragt til Danske Fragtmænd, da de står for vores leveringer af produkter af glas, for at sikre højest mulig chance for levering af komplet og intakt akvarie, terrarie eller akvariebord. Dermed vil akvarier, terrarier eller akvarieborde/kabinetter IKKE blive berørt af fri fragt fra 500,- DKK.

Fragten på 299,- DKK er med levering til kantsten og ikke til en etage i en ejendom. Leveringen med Danske Fragtmænd sker i tidsrummet 08:00 - 16:00, og det er derfor vigtigt, du ved checkout i din kurv er sikker på, at du er hjemme på leveringsdagen, såfremt du ikke har gjort os og Danske Fragtmænd opmærksomme på, hvor vi må stille din ordre uden din kvittering.

Såfremt modtager ikke er hjemme ved levering, vil det medføre en ekstra omkostning på 399,- for ekstra levering til samme adresse.

Dertil skal det siges, at ansvaret for leveringen overgår til køber, når det skrives, hvor godset må stilles. - Dette gælder også GLS-leveringer, som må stilles uden kvittering.

Ved skade eller manko

Anmeld sagen på mail: [email protected].

Ved skade eller manko skal henvendelse ske inden for 5 hverdage fra levering af pakken.

Vi skal bruge følgende:

Ordre nr.
Beskrivelse af beskadigede varer.
Er der andre varer i pakken, der ikke er beskadiget?
Er der GLS-label på pakken?
Foto af pakken, emballagen og det beskadigede samt billede af label på pakken.
Besigtigelse og vurdering

Hvis vi vurderer det nødvendigt, sender vi dig en returlabel, hvorefter pakken skal sendes forsvarligt retur (inkl. emballage) til PoppiZoo til besigtigelse. Pakken skal derfor være klar til afsendelse (i oprindelige emballage og med oprindeligt kassefyld) på modtager-adressen.

Pakken må ikke flyttes fra leveringsadressen, før sagen er afgjort.

Når PoppiZoo sender returlabel, skal denne sendes retur til PoppiZoo i forsvarlig emballage igen.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Uafhentede pakker

Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop, og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning samt for at få sendt pakken retur til afsender – det har en omkostning på 50 DKK.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

ØNSKER DU AT KØBE EN RETURLABEL?

I tilfælde af, at du ønsker at købe en returlabel hos os for returnering af dine produkter.

Prisen for vores returlabels er: 50 DKK.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder fx for meget store ordrer.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1500 DKK.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Der ydes ikke garanti på slidtage af hundelegetøj, bidetorv, bidelegetøj.
Der ydes ikke garanti på pærer, hverken Exo Terra, Repti Planet eller lignende.
Der ydes ikke garanti på knust/revnet glas på akvarier, såfremt det ikke er oplyst ved levering af akvariet - inden der er skrevet under - kan vi desværre ikke være behjælpelige. Du skal derfor være sikker på, at fragtmanden noterer, at akvariet er gået i stykker under leveringen, for at vi kan være behjælpelige i processen. Vi dækker ikke akvariet, det er da en sag mellem modtager og fragtfirma. Det er derfor vigtigt at tjekke, om akvariet er helt ved levering, og gøre opmærksom på dette til fragtmanden, såfremt det IKKE skulle være intakt.
Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Vare som er sendt med Fragtmand (på en palle).

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1500,00 kr.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

PoppiZoo ApS
Erhvervsparken 13
4621 Gadstrup

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Rabatkoder

Når du handler hos PoppiZoo og du har en rabatkode, kan denne ikke benyttes til følgende varegrupper:

Akvarie & Borde, Udvendige akvariepumper, Loppe- & Flåtmidler, Hills, Royal Canin & Kattegrus.

Vi tager forbehold for fejl og mangler af varer, som dette ikke gælder.

Ved eventuelle spørgsmål kan du endeligt tage kontakt til PoppiZoo.

Rabatter kan ikke kombineres. - Ej heller efter betaling.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

PoppiZoo ApS
Erhvervsparken 13
4621 Gadstrup

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Vi videregiver her: tlf.nr., adresse, navn og mail til vores fragtfirma for at kunne sende pakken frem til dig.

Personoplysningerne registreres hos PoppiZoo ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på poppizoo.dk er PoppiZoo ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på [email protected].

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

PoppiZoo ApS
Erhvervsparken 13
4621 Gadstrup

CVR 42092258

Mailadresse: [email protected]

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Bestilt den: _______________________________
Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ____________________________________________________________

Forbrugerens adresse: _________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 19.08.2024.